ارتباط با مشاوران
منوی دسته بندی

صادرات گوجه فرنگی به پاکستان

 

صادرات گوجه فرنگی به پاکستان در طول سال در حجم های بالا انجام می شود. انواع گوجه فرنگی که از گلخانه های نواحی مختلف هر سال برداشت قابل توجهی می شود، امسال برای صادرات به کشور پاکستان با قیمت خوبی خرید و فروش خواهد شد.

پاکستان به عنوان پر جمعیت ترین کشور در منطقه ما یکی از بزرگ ترین بازار صیفیی جات ایران لحاظ می شود. سالانه حدود هزاران تن صیفی جات به بازار های مختلف این کشور صادرات می شود.

صادرات گوجه فرنگی به پاکستان

حجم صادرات گوجه فرنگی به پاکستان

همانطور که اشاره شد و آمار گمرکی ایران نشان می دهد، پاکستان از بزرگ ترین وارد کننده های گوجه فرنگی صادراتی ایران بوده است. در این دو سال اخیر میزان فروش گوجه فرنگی به این کشور تقریبا دو برابر حجم صادرات در سال های قبل بوده است.

علاوه بر گوجه فرنگی، محصولات دیگر نیز حجم قابل توجهی از فروش را به بازار این کشور داشته است که در ارقام مختلف صادرات می شود.

بذر هایی که هر سال از مزارع گوجه این مناطق تولید و چیده می شود، از نوع

  • ۶۱۸۹
  • ۸۳۲۰
  • متین
  • برنتا
  • پریمو

هستند که هر کدام از این گونه ها نسبت به میزان برداشت، درخواست های بالایی از کشور های خارجی دارند.

گوجه همدان بهتر است یا بندرعباس

برای اطلاع از این موضوع، بهتر است که سفر های جداگانه به هر کدام از استان های همدان و بندرعباس داشته باشید و از نزدیک نوع گوجه فرنگی ها را با هم مقایسه کنید.

اما اگر فرصت این را ندارید، گروه مشاورین کشاورزی آراد، این امکان را داشته که با بررسی های لازم توانسته است گوجه فرنگی های صادراتی هر کدام از این نواحی را جداگانه مورد بررسی قرار دهد.

گوجه فرنگی های استان همدان بیشتر غیرهیدروپونیک هستند و بوته های آنها در زمین کاشت می شوند. برداشت گوجه باکیفیت از همدان از ماه شهریور تا اویل دی ماه ادامه دارد و بعد از آن از فروردین تا خرداد برداشت می شود.

اما گوجه فرنگی های استان بندرعباس بیشتر به صورت هیدروپونیک می باشد و در سایز بندی های درشت رشد می کنند. اما در کل هردو محصول مشتری خود را دارد.

صادرات گوجه فرنگی به پاکستان

قیمت فروش گوجه فرنگی برای صادرات

فروش گوجه فرنگی به دو صورت انجام می شود، خرید مستقیم از گلخانه و دومی هم خرید بعد از برداشت و از سورتینگ.

قیمت هر کدام هم متفاوت از هم است، چرا که کسی که از گلخانه خرید را انجام می دهد، تمامی مراحل برداشت را خود بر عهده می گیرد، حمل از گلخانه تا سردخانه ، هزینه نگهداری در سردخانه همه بر عهده خریدار می شود. اما طبیعتا قیمت تمام شده آن ممکن است پایین تر از قیمت خرید مستقیم از سردخانه ها باشد.

ولی خرید از سورتینگ ها دیگر دردسر خاصی ندارد و با هماهنگی ماشین یخچال دار می توانید محصول خود را به هر جایی که می خواهید ارسال کنید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید.