ارتباط با مشاوران
منوی دسته بندی

قیمت فروش کلم برگ درجه یک

قیمت فروش کلم برگ درجه یک که پر فروش ترین آن از نوع کلم ها است، در سال جاری به بیش از ۴۰۰۰ تومان در هر کیلو رسید که نسبت به سال قبل افزایش چندانی نداشته است.

جنوب کشور قطب تولید انواع کلم برگ است که در فصول مختلف، شما خریداران محترم می توانید از این منطقه خصوصا استان خوزستان اقدام به خرید کلم برگ کنید.

کلم برگ سفید، گل کلم، کلم بروکلی و کاهو آیسبرگ از مهم ترین محصولات برداشت شده زمین های کشاورزی است که حجم تولید آن از نواحی مختلف به هزاران تن می رسد.

قیمت فروش کلم برگ درجه یک

بازار هدف ما برای کلم برگ

اگر در سال های اخیر در زمینه خرید و فروش کلم برگ فعالیت کرده باشید، به خوبی از دغدغه های کشاورزان آشنا هستید.

از این رو همواره کشاورزان ما دنبال یک بازار مطمئن برای فروش محصولات خود هستند. کشاورزان با پیدا کردن رابطه های فروش بازارهای خارجی می توانند همکاری خوبی با صادرکنندگان داخلی خواهند داشت.

کلم برگ بازار خیلی بزرگی در سطح جهان دارد و کشور ما هم از قطب های تولید این محصول به شمار می رود. اما همواره نه تنها کلم برگ بلکه صیفی جات دیگر را هم نیز تمرکز کردیم.

طبق آمار، بزرگ ترین واردکننده های کلم برگ در همجواری ما کشور های:

  • روسیه
  • عراق
  • گرجستان
  • ارمنستان
  • آذربایجان
  • امارات

هستند که از این بازار ها، کلم برگ ما با درصد بالایی به کشور روسیه صادرات می شود. قیمت کلم برگ با توجه به اینکه همیشه مناسب صادرات بوده است، ولی هنوز جایگاه خود را در بعضی بازار های صادراتی پیدا نکرده است.

تاثیر بسته بندی در فروش انواع کلم برگ

با توجه به آمار کشور های وارد کننده کلم برگ، می توانیم به این نتیجه برسیم که علی رغم اینکه روسیه از بازار های بزرگ اروپا به حساب می آید، چرا تا به الان نتوانسته ایم بازار محکمی برای خود دست و پا کنیم.

روسیه که از نظر لجستیکی، نزدیک ترین کشور نسبت به سایر کشور های رقیب بوده است هنوز نتوانستیم درصد بالایی از این بازار را در اختیار بگیریم.

اگر به این کشور سفر کرده باشید، می بینید که روزانه چندین هزار کانتینر میوه و تره بار از کشور های مختلف دنیا به مسکو وارد می شود. که مهم ترین مسئله ای که باعث شده فروش انواع میوه و صیفی جات خارجی رشد بالایی داشته باشند، بسته بندی شیک و بروز، سورت بسیار منظم آنها و مهم تر از همه با برنامه ریزی درست صادرات می کنند.

توجه داشته باشید کلم برگ ایران در روسیه، زمانی کشش دارد که هیچ کشوری در آن موقع کلم برگ ندارد. و یک ماهی از فصل ما عقب هستند، ولی با این حال نتوانسته ایم به بسته بندی خود بها بدیم تا بتوانیم فروش خوبی داشته باشیم. و در نتیجه مشتریان زیادی را از بازار های مختلف به سمت خود جذب کنیم.

قیمت کلم برگ در بازار فود سیتی مسکو همیشه پایین ترین سطح خود را داشته است. چرا که هر محصول صادراتی، بالطبع باید حاشیه سود بالایی برای شخص صادرکننده داشته باشد تا رغبت بالایی برای انجام این فرایند داشته باشد.

صادرات کلم برگ ایران یا هر محصول دیگر، می تواند ارز آوری خوبی برای صادرکننده داشته باشد. که خوشبختانه در این دو سال گذشته، کشاورزی آراد توانسته است بازار های جدیدی برای خود به وجود آورد که در مطالب آینده، از این بازار ها بیشتر بیان خواهیم کرد.

قیمت فروش کلم برگ درجه یک

صادرات کلم برگ به روسیه

همانطور که گفته شد روسیه از جمله کشور هایی است که به شکیل بودن بسته بندی توجه زیادی دارند. ما در سال گذشته سفارشاتی که داشتیم، اغلب مشتریان ما درخواست خرید کلم برگ با بسته بندی کارتنی بسیار شکیل و سورت دقیق می کردند که طبیعتا قیمت فروش ما بالاتر نیز بوده است.

کلا در سال ۲۰۲۳ قیمت کلم برگ در بازار مسکو بالاترین سطح خود را نسبت به سایر کشور های منطقه داشت است. که این موضوع سبب شد تا کسانی که در بازار فعالیت گسترده داشتند، روی به بازار روسیه کنند.

کلم برگ به دلیل سایز یکنواخت و طعم شیرین آن، خواهان زیادی را از بازار هایی چون

  • عمان
  • قطر
  • روسیه
  • گرجستان
  • عراق

داشته است. به جز کلم برگ، فروش آیسبرگ و گل کلم نیز رشد خوبی در این کشور ها داشته است. اگر به فکر گسترش بازار ها و جذب مشتریان مختلف از بازار های مختلف خارجی دارید، می بایست استاندارد های لازم را جهت صادرات درست، رعایت کنید تا بتوانید در این بازار ها موفق باشید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید.