ارتباط با مشاوران
منوی دسته بندی

قیمت عمده انواع سیب زمینی ایران

قیمت عمده انواع سیب زمینی ایران

قیمت عمده انواع سیب زمینی در اروپا نرخ بالاتری نسبت به بازار ایران دارد. و شاید کشورهای صادر کننده سیب زمینی در جهان توانسته اند با رعایت استانداردهای صادراتی ارزآوری خوبی را برای کشور خود به دست بیاورند.
طبق بررسی‌ هایی که انجام داده‌ایم قیمت هر کیلو سیب زمینی در اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیش از ۴ یورو بوده است و این در حالی است که قیمت سیب زمینی در اروپا برای کشورهایی که وارد کننده سیب زمینی ایرانی هستند کمتر از ۱ یورو خرید و فروش می‌شود.

کشورهایی که به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع مختلف سیب زمینی در جهان هستند. به دلیل رعایت در تولید سیب زمینی ها توانستند بیشترین آمار برداشت را از مزارع داشته باشند. اما سیب زمینی آن ها نسبت به سیب زمینی ایران بی طعم است. ولی همواره قیمت فروش بالایی را به خود اختصاص داده است.

ناگفته نماند که شاید نتوانسته‌ایم بازاریابی اصولی برای سیب زمینی ایران در کشورهای اروپایی داشته باشیم. ولی مطمئناً شاخص قیمت سیب زمینی در اروپا خیلی بالاتر از سیب زمینی سایر کشورها خواهد بود. که ما در حال حاضر با برنامه ریزی اساسی در حوزه مارکتینگ، قصد داریم تا بتوانیم این محصول و سایر محصولات خود را برای قاره اروپا صادرات کنیم.

قیمت سیب زمینی ایران در بازارهای جهانی

بهترین تولید کننده سیب زمینی در ایران

با بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیده ایم که هر سال از کشور ایران بیش از ۸۰۰ هزار تن انواع سیب زمینی به کشورهای مختلف در قاره آسیا و اروپا صادرات می شود. در واقع کشور ما یکی از قطب‌های اصلی صادرات سیب زمینی در جهان به شمار می رود.
قیمت سیب زمینی ایران در اغلب بازارهای کشورهای همسایه نرخ متوسطی را دارد و دلیل اصلی آن صادرات مستمر در فصل‌ های مختلف است. که سبب شده است در زمان هایی که بازار سیب زمینی اوج می گیرد و حجم سیب زمینی در بازارها کاهش پیدا می کند، سیب زمینی ایران روال عادی صادرات خود را دارد. که این موضوع باعث می شود همواره سیب زمینی ایران در اغلب کشورها فروش بالایی داشته باشد.

اما اگر بخواهیم سیب زمینی ایران را با سیب زمینی سایر کشورها از نظر کیفیت و کمیت مقایسه کنیم. به صراحت می توانیم بگوییم که سیب زمینی ایران به دلیل فرآیند های تولید بروز ماندگاری بهتری دارد. در سطح سردخانه های ایران حدود ۸ ماه امکان نگهداری انواع سیب زمینی وجود دارد، بنابراین می توان نتیجه گرفت که سیب زمینی ایران می‌تواند جایگاه بسیار بالایی در بازارهای جهانی از نظر کیفیت داشته باشد.

قیمت سیب زمینی در اروپا

مسئله بعدی که بخواهیم سیب زمینی کشور مار را از هم متمایز می کند، شاخص قیمت سیب زمینی در اروپا و کشورهای مختلف است. همانطور که گفته شد قیمت سیب زمینی اروپا بالاترین نرخ را دارد و سیب زمینی ایران نیز در این بازارها جایگاه خوبی دارد. حتی ما به شما این تضمین را می‌دهیم که سیب زمینی ایران دارای طعم ارگانیک است. یعنی کسی که می‌خواهد سیب زمینی را بخورد به طعم واقعی آن پی می برد.

قیمت سیب زمینی در اروپا نسبت به کیفیت محصول، ارزش گذاری می شود. و هر چقدر سایز و بسته بندی سیب زمینی طبق استاندارد باشد شاخص قیمت سیب زمینی در اروپا در بازارهای عمده فروش اروپا نیز افزایش می یابد. خیلی از کشورها با ایجاد اتحادیه فروش در بازارهای هدف خود همواره توانسته‌اند گریدهای مختلف از سیب زمینی خود را با قیمت های متفاوت به فروش برسانند.

رتبه بازار فروش سیب زمینی ایران

خرید و فروش سیب زمینی سانتا

طبق آمار سایت های معتبر خارجی، کشور ایران به عنوان سیزدهمین کشور عمده تولید کننده انواع سیب زمینی در جهان شناخته شده است. اما از نظر صادرات هنوز نتوانسته است در اغلب بازارهای اصلی اروپایی ورود قابل توجهی داشته باشیم. و این موضوع باعث شده است تا رتبه بازار سیب زمینی ایران در سال های اخیر نسبت به حجم تولید آن کاهش داشته باشد. ولی خبر خوشحال کننده این است که بازار کشورهای همسایه رونق بالایی داشته است. و با توجه به اصول تولید و بسته بندی توانسته ایم فروش خود را در منطقه بالا ببریم.

ارقام مختلف از این محصول در ایران مانند آگریا، جلی، بانبا، سانتا، مارفونا، کولومبا، چلجر و … هستند.
گروه کشاورزی آراد در این دو سال اخیر آنالیز های زیادی را در زمینه بازاریابی های بین المللی برای فروش صیفی جات ایران انجام داده است. و طبیعتاً ما به دنبال بازارهای بسیار بزرگتری برای صیفی جات ایران هستیم. تا بتوانیم گوی سبقت را از کشور هایی که بالاترین میزان صادرات صیفی جات را دارند ولی حجم برداشت آنها از ایران کمتر است بگیریم.

وقتی قیمت سیب زمینی در اروپا بالاترین نرخ را دارد. و سیب زمینی و صیفی جات ایران جایگاه بالایی در این زمینه ندارد بنابراین بهترین راهکار این است که بتوانیم استاندارد های اصلی ورود به این بازارها را پیدا کرده و با بررسی‌های دقیق بتوانیم محصولات خود را با بالاترین نرخ جهانی به فروش برسانیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید.