ارتباط با مشاوران
منوی دسته بندی

قیمت سیب زمینی صادراتی (۸۰ تا ۴۰۰ گرم)

قیمت سیب زمینی صادراتی (۸۰ تا ۴۰۰ گرم)

قیمت سیب زمینی صادراتی ایران با وزن ۸۰ تا ۴۰۰ گرم طبق آمار صادرات سیب زمینی در سال ۱۴۰۱ برای بازار های خارجی حدود ۱۲۰۰۰ تومان است. که این میزان نسبت به تورم و نرخ دلار، قیمت قابل قبولی می تواند باشد.

اگر به دنبال قیمت سیب زمینی صادراتی در ایران هستید، شهرهای مختلف در کشور هستند که به عنوان قطب های اصلی تولید سیب زمینی به شمار می روند.

همه ما می دانیم که هر سیب زمینی، سیب زمینی صادراتی نیست. سیب زمینی صادراتی باید استانداردهای لازم برای فروش به کشورهای خارجی را داشته باشد.

مثلا سیب زمینی هر چقدر سفت و زرد رنگ باشد و قالب یکنواختی داشته باشد، بازار پسندی بسیار زیادی خواهد داشت.

قیمت سیب زمینی سورت شده

قیمت سیب زمینی صادراتی (80 تا 400 گرم)

قیمت سیب زمینی سورت شده برای هر شخص خریدار قابل اهمیت است. بنابراین بهتر است در موقع خرید بدانید که چه نوع سیب زمینی را خریداری می کنید.

مهم تر از همه باید اطلاعات کافی در مورد سیب زمینی برداشت شده داشته باشید.

مهم ترین پرامتر هایی که نیاز است که در موقع خرید توجه کنید عبارتند از:

  • رنگ زرد سیب زمینی
  • میزان سفتی و سختی
  • بازار پسندی سیب زمینی منطقه مورد نظر در بازار هدف شما
  • نداشتن هر گونه آفت بر روی پوست
  • کنترل دمای سیب زمینی و نحوه نگهداری آن در سردخانه

سیب زمینی صادراتی و شاخصه های مهم برای خرید

آیا می دانید سیب زمینی صادراتی باید چه مشخصه هایی داشته باشد؟ سیب زمینی صادراتی به کدام نوع گفته می شود؟

توجه داشته باشید که هر سیب زمینی که میزان رنگ، خوش قالبی و کیفیت و ماندگاری بالایی باشد و متناسب با بازار های خارجی باشد، جز سیب زمینی صادراتی محسوب می شود.

حال برای صادرات باید سیب زمینی های صادراتی را از چه طریقی به مشتریان خارجی معرفی کرد.

اکثر کشور هایی که در زمینه تولید و صادرات سیب زمینی فعالیت دارند، توجه داشته باشید اهمیت ویژه ای به بسته بندی و نوع سورت می دهند و همواره قیمت فروش سیب زمینی های آنها از سیبب های ایران بالاتر است.

پس نتیجه می گیریم که بسته بندی و سورتینگ ما طبق اصول پیش نمی رود. و همین امر سبب از دست دادن بازار ها مهم خارجی می شود.

سیب زمینی صادراتی باید بسته بندی صادراتی نیز داشته باشد. باید سورت صادراتی نیز داشته باشد.

اگر این موارد برای صادرات سیب زمینی رعایت نشود، ارزش سیب زمینی ایران نیز به مراتب پایین خواهد آمد. که ما در ادامه مقاله بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

مناطق سیب زمینی خیز ایران

قیمت سیب زمینی صادراتی (80 تا 400 گرم)

ایران به عنوان قطب اصلی تولید سیب زمینی در جهان، سالانه بالغ بر ۵ میلیون تن انواع سیب زمینی برداشت و به بازارهای خارجی صادرات می شوند.

مناطقی چون

  • اردبیل
  • همدان
  • زنجان
  • کرمانشاه
  • اصفهان
  • کرمان
  • گرگان

بالاترین میزان برداشت را دارا می باشند.

قیمت سیب زمینی امروز چند است؟

همین الان که این سرتیتر را برای شما می نویسیم، در اوایل برداشت سیب زمینی هستیم و خیلی از مشتریان ما به صورت تماس تلفنی و یا پر کردن فرم زیر همین سایت می پرسند که قیمت سیب زمینی امروز چند است؟

سیب زمینی درجه بندی مختلفی دارد و هر سیب زمینی هم نسبت به رنگ و شهر و منطقه برداشت آن می تواند متغییر باشد.

اگر قیمت سیب زمینی شهر خاصی مد نظرتان هست، پایین صفحه مشخصات خودتان و سوال خود را برای ما ارسال کنید. تا بلافاصله قیمت سیب زمینی از طرف همکاران ما ارسال شود.

نکات مهم خرید سیب زمینی

قیمت سیب زمینی صادراتی (80 تا 400 گرم)

شاید خیلی از شرکت ها و اشخاص حقیقی هستند که به تازگی شروع به خرید، فروش سیب زمینی برای صادرات کرده اند. و ممکن است اطلاعات کاملی در این مورد نداشته باشند.

بسیار مهم است که سیب زمینی برداشت شده از مزارع کدام منطقه باشد. همچنین بازار کشور هدف شما نیز برای خرید سیب زمینی در ایران حائز اهمیت است.

یعنی اگر بازار شما جز کشور های دور باشد، بالطبع باید سیب زمینی را برای خرید انتخاب کنید که میزان ماندگاری آن بالا باشد.

در ایران شهر های تولید کننده سیب زمینی زیاد است و قیمت سیب زمینی در هر کدام از این شهر ها نیز نسبت به کیفیت و رنگ کاملا متفاوت است.

در واقع خریداران با اطلاعات کامل اقدام به خرید سیب زمینی می کنند که جزئیات آن را می توانید از واحد پشتیبانی مجموعه جویا شوید.

لیست قیمت انواع سیب زمینی

همانطور که اشاره کردیم قیمت سیب زمینی در ارقام مختلف در حال حاضر متعادل می باشد. همانطور که قبلا گفته شد قیمت براساس فاکتورهای مختلف تعیین می شود. نوع سیب زمینی صادراتی و سیب زمینی داخلی در قیمت و بسته بندی متفاوت هستند.

برای استعلام قیمت ارقام مختلف از سیب زمینی ها و یا چنانچه نوع بسته بندی خاصی مدنظر شما هست، می توانید با مشاوران ما در امور فروش ارتباط بر قرار کنید.

انواع سیب زمینی در ایران:

انواع سیب زمینی در ایران در ارقام های مختلف می باشد که بالاترین حجم این سیب زمینی ها، از نوع جلی، بانبا، آگریا و سانتا می باشد.

در کنار این ارقام صدها ارقام دیگر هستند که در مناطق و کشورهای مختلف طبق سلیقه مردم کشت می شوند.

و هر کدام از این ارقام با کیفیت عالی به دست خریداران صادراتی می رسد.

قیمت سیب زمینی صادراتی همدان

سیب زمینی همدان نیز بالاترین قیمت صادراتی را سر زمین تجربه کرده اند. بطوریکه در اوایل برداشت این محصول، قیمت تا بالای ۱۰۰۰۰ تومان نیز رسید. همدان مرغوب ترین و با کیفیت ترین سیب زمینی را در اختیار دارند.

با توجه به اینکه کشاورزی آراد صرفا در زمینه صادرات صیفی جات فعالیت دارد، هر سال رقابتی ترین قیمت سیب زمینی صادراتی را در اختیار خریداران داخلی و خارجی قرار داده است.

کشورهای واردکننده سیب زمینی ایران

متاسفانه علی رغم اینکه جزو بزرگ ترین تولید کننده سیب زمینی در جهان هستیم، ولی در زمینه صادرات چندان موفق عمل نکرده ایم. و خیلی از رقبا توانسته اند با اصول و رعایت برخی از استانداردها گوی سبقت را از ما بگیرند.

برای کشورهایی که هم که داریم صادرات می کنیم، درصد خیلی کمی را توانسته ایم بازار آن کشورها را در اختیار بگیریم.

استانداردهای صادراتی

برای اینکه بتوانیم وارد بازارهای بیشتری شویم و همچنین بازارهای هدف خود را تسخیر کنیم، نیازمند رعایت استانداردهایی چون برداشت صحیح، سورت بندی مناسب و بسته بندی طبق استانداردهای روز دنیا هستیم.

اگر بتوانیم اصول بسته بندی و استانداردهای IFF را رعایت کنیم، طبیعتا می توانیم علاوه بر کشورهای

  • عراق
  • افغانستان
  • امارات
  • ارمنستان
  • آذربایجان
  • روسیه

وارد بازارهای دیگر نیز شویم.

استاندارد IFF برای صادرات چیست:

برای اینکه بتوانیم جایی در بازارهای اتحادیه اروپا داشته باشیم، مستلزم این هستیم که بتوانیم استانداردهای لازم را در این زمینه رعایت نماییم.

این استانداردهای لازم از زمان کاشت محصول شروع می شود. تا بسته بندی نوین آن که همه آموزش های لازم در این زمینه در قالب یک فایل وورد به زبان انگلیسی تنظیم شده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید.