ارتباط با مشاوران
منوی دسته بندی

قیمت سیب زمینی رقم کولومبا

قیمت سیب زمینی رقم کولومبا که در ماه های مختلف برداشت و به فروش می رسند، در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به ۱۰٫۰۰۰ رسیده است.

سیب زمینی کولومبا به دلیل اینکه سایز یکنواخت، طعم خوب و ماندگاری بسیار بالایی دارد، کشور های مختلفی از کشور های آسیایی و اروپایی اقدام به خرید آن می کنند که ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات جامع تری نسبت به این محصول در اختیار شما مشتریان محترم قرار دهیم.

قیمت سیب زمینی رقم کولومبا

شهر های عمده تولید سیب زمینی کولومبا

اگر مقاله های قبلی ما را دنبال و مطالعه کرده باشید، اشاره کرده بودیم که برخی از استان های غربی و جنوبی کشور، از قطب های تولید انواع سیب زمینی در ایران هستند.

مهم ترین شهر های تولید این نوع سیب زمینی در کشور عبارتند از:

  • همدان
  • کرمانشاه
  • اصفهان
  • زنجان
  • اردبیل

که حجم برداشت از زمین های کشاورزی در هر کدام از این شهر ها متفاوت از هم می باشد. که عمده برداشت آن هر سال از زمین های کشاورزی استان همدان انجام می گیرد.

قیمت سیب زمینی کولومبا در این چند سال اخیر به قدری افزایش داشته است. که اغلب، کشاورزان در هر کدام از این نواحی مذکور، سطح زیر کشت خود را در زمین های خود افزایش داده اند که امید است برای سال های آینده بتوانیم میزان فروش سیب زمینی کولومبا یا سایر گونه ها را افزایش دهیم.

قیمت سیب زمینی رقم کولومبا

بازار صادراتی سیب زمینی ایران

ایران در زمینه تولید سرانه سیب زمینی در جهان، در رتبه سیزدهم قرار دارد که نسبت به گرید های این محصول در زمان بسته بندی، سهم کمتری از بازار های صادراتی را داشته است.

اغلب سیب زمینی تنها به چند کشور اروپای شرقی و برخی از کشور های حوزه خلیج فارس صادرات می شود. که ارز آوری قابل توجهی برای تجار ایران ندارد.

بازار رقابتی این محصول در هر کدام از این کشور های هدف، باعث شده تا قیمت فروش سیب زمینی ایران کاهش داشته باشد.

اما اگر نسبت به میزان برداشت سیب زمینی ایران، بتوان بر روی بازار های جدید تمرکز و برنامه ریزی کرد، یقینا می توانیم حجم بالایی از رقم های مختلفی از سیب زمینی ایرانی را در این کشور ها با قیمت بسیار بالا به فروش برسانیم.

خیلی از کشور ها هستند که نتوانسته ایم محصولات خود را در بازار آنها معرفی کنیم.

که در مقاله بعدی بیشتر این بازار ها را معرفی خواهیم کرد که به عنوان بالاترین و بیشترین حجم وارد کننده ها سیب زمینی در جهان به شمار می روند.

قیمت سیب زمینی ایران در این کشور ها بالطبع خیلی بالاتر از قیمت فروش آن در بازار روسیه خواهد بود. که باعث می شود تا صادر کننده های ما تمرکز خود را تنها از سه الی چهار کشور برداشته و گسترده تر به بازار محصولات خود فکر کنند.

صادرات سیب زمینی به روسیه

در استان های غربی، عمده برداشت کشاورزان از زمین های کشاورزی خود، سیب زمینی سانتا، جلی، آگریا و بانبا است. که در کنار اینها، سیب زمینی کولومبا را هم در حجم بالا از زمین های خود برداشت می کنند.

روسیه به عنوان یک کشور از اروپا که جمعیتی بالا دارد، از بزرگ ترین بازار های میوه و تره بار به حساب می آید. هر سال نمونه های مختلفی از سیب زمینی از کشور های اورپایی دیگر و پاکستان به بازار این کشور وارد می شود که در بسته بندی های بسیار شکیل و سورت مناسب با بالاترین نرخ به فروش می رسند.

مهم ترین مسئله این است که سیب زمینی ایران نسبت به سیب زمینی کشور های رقیب کاملا سالم و دارای طعم و مزه بسیار خوبی است. که این موضوع جدیدا در شهروندان این کشور اثبات شده است.

همین موضوع به مرور زمان می تواند بر حجم تقاضا خرید سیب زمینی ایران بیافزاید و کشور های مختلف دیگری از قاره اروپا اقدام به سفارش خرید کنند.

قیمت سیب زمینی ایران برای صادرات به روسیه یا هر کشور دیگری در اروپا بسیار رقابتی تر از قیمت سیب زمینی دیگر کشورها خواهد بود. که این موضوع می تواند سود دو طرفه برای صادرکننده و وارد کننده باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید.