ارتباط با مشاوران
منوی دسته بندی

صادرات عمده بادمجان قلمی

صادرات عمده بادمجان قلمی

 

صادرات عمده بادمجان قلمی تقریبا سالیانه در تناژهای قابل قبولی صورت می گیرد.

همانطور که می دانید، کشور ما یکی از مناطق عمده تولید محصولات گلخانه ای است که به خاطر وجود بستر مناسب، خیلی از سرمایه گذاران در این زمینه فعالیت گسترده ای را شروع کرده اند.

از جمله محصولاتی که در گلخانه های کشور ما زیر کشت رفته، شامل

  • فلفل دلمه ای
  • بادمجان
  • گوجه فرنگی
  • خیار

است که با گمرکات خروجی شمالی فاصله نزدیکی نیز دارد که از این رو برای صادرات به کشورهای اروپای شرقی و CIS موقعیت بهتری دارد.

روش تشخیص بادمجان قلمی با کیفیت

صادرات عمده بادمجان قلمی

برای تشخیص سطح کیفی انواع بادمجان، گزینه های مختلفی وجود دارد که اغلب نیازمند تجربه بازدید از گلخانه ها، سورتینگ ها و خرید و فروش این محصول دارد.

اما نکته قابل توجه برای این موضوع، بذر کشت شده در گلخانه برداشت شده دارد.

علی رغم اینکه بیشتر بذرهای کشت شده از کشورهایی چون

  • هلند
  • اسپانیا
  • آمریکا

وارد کشور شده اند. اما بذرهای تقلبی نیز در بازار هستند که برخی از کشاورزان ما اقدام به بهره وری از آن کرده اند.

میزان برداشت بادمجان قلمی از گلخانه های کل کشور

اگر به میزان صادرات این محصول در سال جاری بیشتر تمرکز بکنیم، مشاهده می کنیم که حجم صادرات ما بالغ بر ۱۰۰ هزار تن بوده است.

و مابقی از حجم برداشت نیز که در گریدهای مختلف بوده است، در سطح بازار داخلی خرید و فروش شده است.

حال می توانیم آمار کلی برداشت انواع بادمجان بین ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ تا ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ تن در نظر گرفت، چرا که در زمان بسته بندی، پرتی بار نیز به وجود میاید که قابلیت مصرف و خرید و فروش را ندارد.

با توجه به برداشت قابل توجه این محصول می توانیم بازارهای بیشتری را تصاحب کنیم. و این ملزم به اراده قوی و همچنین شناسایی درست از بازار است.

نوع بسته بندی و سورت بادمجان جهت صادرات

صادرات عمده بادمجان قلمی

توجه داشته باشید که بعد از مرحله برداشت بادمجان، نوع بسته بندی و سورتینگ این محصول در ثابت نگه داشتن کیفیت بسیار اهمیت و مهم است.

اینکه در زمان برداشت توجه می کنیم که هیچ صدمه ای به محصول وارد نشود. در زمان سورت نیز باید دقت کافی برای این فرایند داشته باشیم.

بعضی از افراد خریدار در نحوه بسته بندی دقت ندارند و بسته بندی نامرغوبی را انتخاب می کنند. ولی سورتینگ داران ما باید به این موضوع توجه داشته باشند که سهل انگاری در زمان بسته بندی باعث کاهش تدریجی سفارشات و در نتیجه از دست دادن بازار می شود.

خوشبختانه در این چند سال اخیر، نوع بسته بندی ما تغییرات اساسی داشته است. و توانسته ایم طبق استانداردهای صادراتی، در بسته بندی های کارتن پلاست و مقوایی به معرفی محصولات خود بپردازیم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید.