ارتباط با مشاوران
منوی دسته بندی

صادرات سیب زمینی رقم جلی

صادرات سیب زمینی رقم جلی

صادرات سیب زمینی رقم جلی ایران با شروع برداشت آن آغاز می شود. و غالبا به کشور های همسایه ارسال می شود. که همانگونه که در خبر های گذشته هم اشاره کرده بودیم، قیمت فروش سیب زمینی جلی بالاتر از سایر گونه ها بوده است.

لازم به ذکر است که حجم برداشت سیب زمینی در مزارع ایران بالا بوده است. و از طرفی، میزان تقاضا مشتریان از کشور های مختلف زیاد است. و همین مسئله باعث متعادل بودن قیمت در سطح مزارع و همچنین در سردخانه های ایران شده است.

میزان سیب زمینی ایران در سال ۲۰۲۲

فروش مستقیم سیب زمینی با بهترین بسته بندی

میزان سیب زمینی ایران در سال ۲۰۲۱ به نسبت سال قبل متعادل بوده است ولی از نظر کیفیت و سایز بالاترین سطح را دارد. و مسلما در سال جاری، بهترین سیب زمینی ها در ارقام مختلف صادرات خواهد شد.

بیشترین میزان محصول سیب زمینی، مربوط به رقم های جلی، بانبا، آگریا، سانته است که داخل آن زرد رنگ است و قیمت فروش آن نسبت به گونه های دیگر مناسب تر است و از این رو مشتریان اغلب خواهان خرید این نوع  سیب زمینی ها هستند.

در سال ۲۰۲۲ با توجه به برآوردی که از جانب کارشناسان ما در امور باغداری و زراعی انجام شده است، بالغ بر ۵ میلیون تن از این محصول برداشت خواهد شد که تنها ۳۰درصد آن برای صادرات خرید و فروش می شود. و مابقی در سطح بازار داخلی به فروش می رسند.

طبق آمار ۵ سال گذشته، حجم برداشت سیب زمینی در سال های قبل به شرح ذیل بوده است:

  • سال ۲۰۱۶ میزان ۴ میلیون تن
  • ۲۰۱۷ حجم برداشت ۴٫۲ میلیون تن
  • در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۴٫۵ میلیون تن
  • سال ۲۰۱۹ حدود ۴٫۷ میلیون تن
  • سال ۲۰۲۰ چیزی حدود ۴٫۹ میلیون تن
  • و سال ۲۰۲۱ حجم برداشت ۵ میلیون تن

صادرات سیب زمینی در هر کدام از این سال ها، رشد قابل توجهی داشته است. و حال باید ببنیم که در سال جاری با توجه به بالا بودن سطح کیفی این محصول، امکان صادرات زیادتری به بازار های خارجی خواهیم داشت یا خیر.

صادرات سیب زمینی ایران در سال ۲۰۲۲ می تواند چشم انداز خوبی برای ورود ایران به اغلب بازار های اروپایی باشد.

قیمت عمده سیب زمینی همدان

قیمت عمده سیب زمینی همدان برای صادرات در سطح مزارع حدود ۱۳۰۰۰ تومان و در سردخانه ها بیش از ۱۴۰۰۰ تومان بوده است. میزان برداشت سیب زمینی در باغات این منطقه بیش از ۱٫۵ میلیون تن خواهد بود.

صادرات سیب زمینی ایران اغلبا از این منطقه صورت می گیرد و مشتریانی که امکان سفر به ایران را داشتند، هر سال این نوع سیب زمینی را از سطح مزارع خریداری می کردند تا مشتریان دیگر، نتوانند پیش خرید کنند.

گروه کشاورزی آراد قیمت فروش سیب زمینی را در سال جدید سعی دارد تا با پایین ترین نرخ در اختیار مشتریان ثابت خود قرار دهد. بنابراین اگر جز خریداران بالفعل ما هستید، می توانید با حداقل قیمت اقدام به خرید سیب زمینی این مجموعه کنید.

قیمت سیب زمینی ایران در امارات

خرید و فروش سیب زمینی قیمت مناسب در همدان

قیمت سیب زمینی در امارت که همه نوع سیب زمینی در این کشور است، اغلب با قیمت بالا خرید و فروش می شود که منطقه برداشت آن در ایران، کیفیت و میزان رنگ سیب زمینی ها تاثیر در قیمت فروش آن دارد.

همانطور که گفتیم، سیب زمینی که از ایران به امارات و سایر کشورها صادرات می شود، انواع مختلف سیب زمینی است که اغلب از همه مناطق تولید سیب زمینی ایران، به بازار های مختلف صادرات می شود.

بسته بندی سیب زمینی صادراتی ایران

یکی از مواردی که می تواند بر میزان فروش یک محصول تاثیر زیادی بگذارد، رعایت استاندارد های لازم در بسته بندی است. اگر بسته بندی طبق درخواست مشتریان باشد، طبیعتا بازخورد بالایی می تواند باشد.

اگر به امارات سفر کرده باشید و از بازار این کشور دیدن کنید متوجه خواهید شد که ارقام مختلفی از سیب زمینی از کشور های جهان در آن خرید و فروش می شود که هر کشوری بسته بندی خاص خود را دارد.

سیب زمینی ایران نیز در امارات، بسته بندی خاص خود را دارد که در بین شهروندان این کشور جای گرفته است. سیب زمینی ایران هر سال در بسته بندی های گونی شیشه ایی در وزن های ۳۰ کیلویی، ۲۰ کیلویی و ۱۰ کیلویی به این کشور صادرات شده است. که خوشبختانه حاشیه سود قابل قبولی برای کشاورزان و صادرکنندگان داشته است.

اگر مطالب و مقالات قبلی ما را مطالعه کرده باشید، در این زمینه اشاره کرده بودیم که گروه کشاورزی آراد در شهر همدان بزرگ ترین سردخانه را با ظرفیت ۸۰۰۰ تن، سالانه صادرات و فروش بالایی را برای بازار های خارجی داشته است.

شهر همدان در ایران یکی از بزرگ ترین مناطق تولید انواع سیب زمینی است که هر سال سیب زمینی های این شهر به کشور های مختلفی همچون:

  • امارات
  • قطر
  • عمان
  • کویت
  • روسیه
  • ازبکستان
  • ترکمنستان
  • عراق

صادرات می شود.

قیمت سیب زمینی ایران در امارات که بیشتر از سیب زمینی منطقه همدان است. همواره رقابتی تر از سیب زمینی های کشور های پاکستان، آلمان و کشورهای دیگر بوده است و این موضوع باعث شده است تا اغلب خریداران سیب زمینی ایران را خریداری کنند.

سایز استاندارد سیب زمینی برای صادرات

کشور های مختلف برای خرید سیب زمینی درخواست سایز های مختلف سیب زمینی می کنند. باتوجه به وجود دستگاه های سورت می توان سیب زمینی ها را در سایزهای مختلف سورت کرد.

هر سال گروه کشاورزی آراد سفارشاتی که از جانب مشتریان خود از کشورهای مختلف دریافت می کند، در سایز هایی همچون:

  • ۸۰ تا ۲۰۰ گرم
  • ۱۰۰ گرم تا ۳۰۰ گرم
  • ۱۰۰ گرم تا ۴۰۰ گرم
  • ۱۵۰ گرم تا ۲۵۰ گرم

هستند که خوشبختانه این مجموعه در همدان با راه اندازی سیستم سورتینگ ماشینی، این امکان را به وجود آورده تا در سایز های مختلف سفارش همه مشتریان خود را تامین و در اختیار آنها قرار دهد.

قیمت سیب سیب زمینی ایران در سال ۲۰۲۲

قیمت عمده سیب زمینی درجه یک اردبیل

پیش بینی ما بر این است که قیمت سیب زمینی ایران در کشورهای مختلف در سال ۲۰۲۲ افزایش خوبی خواهد داشت. یکی از دلایل اصلی این می تواند باشد که اغلب خریداران سیب زمینی های ایران را به خوبی شناخته اند و می دانند که سیب کدام مناطق بهترین سطح کیفیت را دارند.

در سال ۲۰۲۱ طی جلساتی که با اغلب افراد بزرگ وارد کننده سیب زمینی داشتیم، این تجریه را به دست آورده ایم که سیب زمینی های ایران بیشتر از کدام مناطق هستند و سایز عمده سیب زمینی های پر فروش در عمده فروشی های این کشور چند است.

از این رو پیش بینی می شود که در سال جدید، گروه کشاورزی آراد به عنوان بزرگ ترین مجموعه صادراتی سیب زمینی در ایران، شاهد افزایش تقاضا خواهیم بود.

قیمت سیب زمینی ایران

قیمت سیب زمینی ایران در حال حاضر با رشد واردات کشورهای مختلف، افزایش خوبی نسبت به سال قبل داشته است. و این نوید بخش این می تواند باشد تا کشاورزان بتوانند بهترین نوع از این محصول را در فصل برداشت در اختیار خریداران خارجی قرار دهند.

ایران همواره یکی از صادرکنندگان عمده سیب زمینی به کشورهای مختلف بوده است و در این مدت، رقابت تنگاتنگی با سایر کشور های تولید کننده و صادرکننده سیب زمینی داشته است.

اگر قصد دارید در بازارهای خارجی فعالیت کنید، ما مشاوره های لازم را در این خصوص به شما خواهیم داد. و مرغوب ترین سیب زمینی را برای کشورهای مختلف در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید.