ارتباط با مشاوران
منوی دسته بندی

خرید و قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای – کشاورزی آراد

قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای که برای صادرات در یک کانتینر بسته بندی می شوند، با نرخ غیرثابت خرید و فروش می شود.

همانطور که می دانید این نوسان قیمت ها به موارد مختلفی می تواند بستگی داشته باشد که در این مقاله راجع به این موضوع هم خواهیم پرداخت. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

انواع گوجه فرنگی گلخانه ای جهت صادرات

اصولا گوجه فرنگی گلخانه ای در ایران چند رقم است

  • دافنیس
  • ۴۱۲۹
  • روبی
  • جگوار

اما صحبت از صادرات که به میان میاید، مشتریان صادراتی وقتی سفارش خرید گوجه فرنگی گلخانه ای می کنند. منظور آنها انواع ارقام گوجه فرنگی است.

به همین سبب تمام گلخانه داران در سطح کشور این بذرها را زیر کشت می برند.

خرید و قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای - کشاورزی آراد

قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای

تفاوت گونه های مختلف گوجه فرنگی گلخانه ای تاثیر زیادی بر روی فروش دارد. زیرا هر چقدر کیفیت محصول بالاتر باشد، مشتریان بیشتری آنها را خریداری و مورد استفاده قرار می دهند.

گوجه فرنگی دافنیس یکی از گونه ای ست که فروش خوبی داشته و افراد زیادی آن را خریداری می کنند. این نوع از گوجه فرنگی ها از جایگاه خوبی در میان خریداران برخوردار است و همین موضوع سبب بالا بودن میزان فروشگوجه فرنگی گلخانه ای است.

قیمت یکی از فاکتورهای مهم در تجارت هست ولی اصل ماجرا نیست، چرا که اگر کیفیت محصول مناسب نباشد هرچقدر هم که قیمت پایین باشد در فروش چند باره محصول به مشکل بر می خورید.

گوجه فرنگی در میدان تره بار همه شهرها به فروش می رسد و از صیفی جات بسیار پرمصرف به شمار می رود. ولی نوع گلخانه ای آن در بازار میوه و تره بار پیدا نمی شود زیرا این نوع از گوجه فرنگی فقط برای صادرات مناسب می باشد.

این محصول خوش رنگ و رو، به شکل خام و یا پخته مورد مصرف عموم قرار می گیرد و جایگاه ویژه ای را در رژیم غذایی مردم اکثر کشورها، به خود اختصاص داده است.

میزان گلخانه های زیر کشت گوجه فرنگی

مهمترین موضوعی که بر میزان حجم صادرات می تواند کمک کند، میزان برداشت گوجه فرنگی گلخانه ای در سطح کشور است.

در ایران گلخانه های زیادی راه اندازی شده اند یا در حال احداث هستند که اغلب آنها جز گلخانه های با سطح زیر کشت کم محسوب می شوند.

تنها چند گلخانه بزرگ وجود دارد که هر هفته حجم زیادی گوجه فرنگی گلخانه ای را به بازار عرضه می کنند.

اگر آمار امثال را بتوانیم درست مطالعه کنیم، بالغ بر ۱۷۵۰ گلخانه در سطح کشور احداث شده است که عمده آنها در مناطق مرکزی و جنوبی ایران فعالیت دارند.

ما در مقاله های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد که میزان تولید گوجه فرنگی گلخانه ای در ایران چقدر است. و از این میزان به کدام کشورها سالیانه صادرات می شود.

خرید و قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای - کشاورزی آراد

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید.