ارتباط با مشاوران
منوی دسته بندی

خرید و فروش عمده کاهو+کاهو صادراتی

خرید و فروش عمده کاهو+کاهو صادراتی، طبق آماره ارائه شده سال ۲۰۱۹ فروش کاهو در کل معاملات ۲.۹۳  میلیارد دلار بوده که این نشان دهنده گردش مالی بالای این محصول می باشد. از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ صادرات کاهو با ۲.۵۲ درصد رشد از مقدار ۲٫۸۵ دلار به ۲.۹۳ میلیارد دلار رسیده است. به طور کلی می توان گفت تجارت سبزی کاهو ۰٫۰۱۶ درصد از کل تجارت های جهانی است.

تجارت جهانی کاهو

خرید و فروش عمده کاهو+کاهو صادراتی

خرید و فروش عمده کاهو+کاهو صادراتی

اگر بخواهیم به طور کلی بزرگترین صادرکنندگان کاهو در دنیا را در سال ۲۰۱۹ نام ببریم  به ترتیب کشورهای اسپانیا با ۸۵۶ میلیون دلار، ایالت متحده آمریکا با ۵۲۳ میلیون دلار، مکزیک تا ۳۲۰ میلیون دلار، ایتالیا با ۲۷۴ میلیون دلار و هلند با ۲۵۶ میلیون دلار در راس این تولید قرار دارند.

انواع کاهو صادراتی

۱۶نوع از انواع کاهو که در دنیا مورد تجارت قرار می گیرد، که عبارتند از:

کاهو برگکاهو رومیکاهو آیسبرگکاهو بوستون
 کاهو کیل آرا گولاکاهو بیباسفناج
رادیکیوکاسنی فرنگی فرسیباتاویا
 برگ های داوودیماچهمیزوناکاهو گوهر کوچک

تعرفه صادرات کاهو

در طبقه بندی هایی که برای محصولات مختلف انجام شده، کاهو صد و سومین سبزی با تعرفه پایین است، که میانگین این تعرفه در سال ۲۰۱۸ به میزان ۲۰.۷ درصد بوده است.

برخی از کشورها که دارای بالاترین تعرفه واردات کاهو هستند، عبارتند از قبرس با ۳٫۷۳ درصد، باربادوس با ۷۰.۱ درصد، جامائیکا با ۷۰ درصد، نروژ با ۵۴٫۲ درصد، آنگولا با ۵۰ درصد. همچنین، کشورهایی با کمترین تعرفه عبارتند از موریس، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی،کویت و هنگ کنگ با میزان ۰% .

کاهو در شاخص پیچیدگی محصول یا pci دارای رتبه ۷۶۵ است.

آمار صادرات جهانی کاهو

کشورهای صادرکننده کاهو و بالاترین ارزش دلاری کاهو را در سال ۲۰۱۹ داشتند، به ترتیب عبارتند از:

نام کشورمیزان صادرات (دلار آمریکا)درصد از کل بازار
اسپانیا۸۹۷٫۲ میلیون دلار۳۰٫۷ درصد
ایالات متحده۵۳۸٫۵ میلیون دلار۱۸٫۴۰%
مکزیک۳۰۸٫۸ میلیون دلار۱۰٫۶۰%
هلند۲۶۸٫۵ میلیون دلار۹٫۲۰%
ایتالیا۲۴۷٫۶ میلیون دلار۸٫۵۰%
چین۱۳۹٫۱ میلیون دلار۴٫۸۰%
بلژیک۸۹٫۴ میلیون دلار۳٫۱۰%
فرانسه۷۳ میلیون دلار۲٫۵۰%
آلمان۶۱ میلیون دلار۲٫۱۰%
کانادا۵۳٫۷ میلیون دلار۱٫۸۰%
لهستان۲۷٫۹ میلیون دلار۱%
انگلستان۱۸٫۸ میلیون دلار۰٫۶۰%
سوئد۱۸٫۷ میلیون دلار۰٫۶۰%
مالزی۱۸٫۲ میلیون دلار۰٫۶۰%
مصر۱۳٫۹ میلیون دلار۰٫۵۰%

نکات مهم در صادرات کاهو

خرید و فروش عمده کاهو+کاهو صادراتی

خرید و فروش عمده کاهو+کاهو صادراتی

صادرات کاهو به دیگر کشوره باید با حسایت باشد چرا که اگر درست بسته بندی نشود منجر به دور ریز بالا می شود. برگ کاهو به دیل نازکی از آسیب پذیری بالایی برخوردار هستند. چنانچه در زمان انتقال شرایط استاندارد در نظر گرفته نشود، کاهو ها به سرعت و تا قبل از رسیدن به مقصد دچار آسیب می شوند. بهترین بسته بندی برای کاهو صادراتی در ایران انجام می شود.

به دلیل وجود کاهوی باکیفیت در ایران این محصول صادر می شود که از جمله کشورهای روسیه، ترکیه، امارات، قطر، عمان و آذربایجان. گونه های مختلف کاهو از ایران صادر می‌شوند و در کنار صادرات انواع کلم ها، بازارهای پرسود ایران در کشورهای همجوار ایران به خود اختصاص داده اند.

برای حمل و نقل کاهو برای صادرات باید استانداردهایی را در نظر بگیرید. وزنی که باید در بسته بندی باشد، چیزی در حدود ۸ کیلوگرم است. اگر این بسته بندی ها بزرگ تر هم باشند، می توان تا مقدار ۱۰ کیلوگرم هم در آن ها قرارداد، اما باید توجه داشت که فشرده کردن این سبزی داخل بسته ها باعث خراب شدن آن ها نشود.

استاندارد وزن بسته بندی ها برای کاهوی صادراتی بین ۶ تا ۸ کیلوگرم است. نوع چیدن کاهو ها به این صورت است که در دو یا سه ردیف به طور مرتب روی هم قرار بگیرند. برای دسته کاهو هایی که اندازه بزرگ دارند، دو ردیف و برای آن هایی که دارای اندازه کوچکتر هستند در سه ردیف امکان چیدن آن ها وجود دارد.

صادرات کاهو به روسیه

خرید و فروش عمده کاهو+کاهو صادراتی، روسیه یکی از کشورهایی هست که خرید بالایی از ایران دارد. همانطور که می دانید روسیه در قاره اروپا واقع شده و به دلیل آب و هوا و شرایط اقلیمی بسیار سردی که دارد سبزی جات و صیفی جات تازه در این کشور قابل کاشت نیستند. به ویژه سبزی های با برگ سبز در این کشور بسیار کم کشت می شود. این ویژگی می تواند به شما به عنوان یک صادرکننده کمک کند تا بازار پررونقی را در شهرهای مختلف برای صادرات برای روسیه ایجاد کنید.این ویژگی باعث شده که صادراکنندگان ایرانی به خوبی بتوانند محصول کاهوی خود را به این کشور ارسال کنند.

 صادرات کاهو به روسیه برای منظورهای مختلفی از جمله تهیه انواع غذاها و سالادها استفاده می شود. تنها نکته‌ای که وجود دارد دقت بسیار زیاد در بسته بندی کاهو ها برای فرستادن به کشور روسیه است. این بسته بندی باید بسیار اصولی و دقیق باشد تا کاهو در زمان رسیدن به مقصد دچار فساد و خرابی نشده باشد و تازگی خود را حفظ کند. حمل و نقل کاهوی صادراتی به روسیه هم از طریق مرز زمینی و هم مرز دریایی امکان پذیر است.

بسته بندی کاهوهای صادراتی

خرید و فروش عمده کاهو+کاهو صادراتی

خرید و فروش عمده کاهو+کاهو صادراتی

بسته بندی این محصول باید به صورت اصولی و دقیق باشد و در هر بسته بندی بین ۶ تا ۸ کیلوگرم باشد تا به بهترین شکل کاهو به مقصد برسد.

همچنین، کاهوی رومانو نیز باید با حداکثر وزن ۸ کیلوگرم و در بسته بندی دو ردیفه صادر شود. توجه داشته باشید که پس از برداشت این محصول باید آن را در سردخانه قرار دهید و دمای آن را پایین بیاورید، تا فرا رسیدن زمان بارگیری و ارسال خراب و بی کیفیت نشوند.

مشکلات رایج در فروش کاهو صادراتی

خرید و فروش عمده کاهو+کاهو صادراتی، صادرات کاهو همانند صادرات سبزی تازه باید با حساسیت و دقت بیشتری دنبال شود. برگ های کاهو بسیار ترد، نرم و آسیب پذیر هستند. اگر حمل و نقل استاندارد انجام نشود، ممکن است محموله ‌های کاهو تا زمان رسیدن به کشور مقصد، آسیب ببینند.

برای اینکه کاهو صادراتی برای صادرات آماده و بسته بندی شود، ابتدا باید از گلخانه یا زمین کشاورزی تا محل بسته بندی، حمل گردد. در این مدت زمانی، سعی کنید تمام روش های حمل و نقل و جابجایی کاهوها استاندارد باشد؛ در غیر این صورت، محموله از بین می‌ رود و مشتریان از خرید کاهوها خودداری می کنند.

کاهو حاوی آنتی اکسیدان بالایی است که در جلوگیری ازسرطان‌های مختلف نقش مهمی دارد. ویتامین سی کاهو مانند کرم ضد آفتاب در مقابل آسیب نور خورشید از پوست محافظت می‌کند. مواد معدنی موجود در کاهو خاصیت سم زدایی دارد و با از بین بردن سموم کبد، آن را از چربی می‌زداید. کاهو حاوی مقدار زیادی سالیسیلات می‌باشد که بواسطه‌ی آن غلظت خون را درمان می‌کند. مقدار بالای پتاسیم در کاهو سبب کاهش فشار خون می‌شود.

برگ‌هایی كه سبز تیره هستند، همیشه باارزش‌ترند؛ زیرا عمر بیشتری دارند و در نتیجه مواد مغذی بیشتری در خود ذخیره می‌کنند. در عوض، برگ‌های روشن‌تر، جوان‌ترند و مواد مغذی‌‌شان كمتر است

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید.